Regulamin i warunki gwarancji
KARTA GWARANCYJNA
WARUNKI GWARANCJI
- Gwarantem jest firma Sarnowscy Meble spółka cywilna z siedzibą: Chróścin 36, 98-430 Bolesławiec.
- Gwarancja obejmuje meble wyprodukowane przez Gwaranta, zakupione i użytkowane: na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Gwarant ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji za wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w meblu oraz za uszkodzenia będące bezpośrednim ich następstwem, w tym w szczególności za wady zmniejszające wartość użytkową, techniczną lub estetyczną mebla pod warunkiem jego prawidłowego użytkowania zgodnie z przeznaczeniem.
- Okres gwarancji wynosi 24 miesiące.
- Przy odbiorze, opakowanie mebla powinno być sprawdzone przez Kupującego, co Kupujący winien potwierdzić w dokumencie wydania lub sprzedaży mebla.
- W przypadku braku Karty Gwarancyjnej i listu przewozowego, reklamacje nie będą rozpatrywane.
- Kupujący wyraża zgodę na przesyłanie wszelkiej korespondencji dotyczącej zgłoszenia reklamacyjnego za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e‐mail podany na karcie gwarancyjnej.
- Poza przypadkami wskazanymi w treści gwarancji Kupujący traci uprawnienia wynikające z gwarancji w każdym przypadku uniemożliwienia Gwarantowi zrealizowania obowiązków wynikających z gwarancji.
- Kupujący wyraża zgodę na wykorzystanie danych osobowych w celach niezbędnych do realizacji uprawnień wynikających z gwarancji.
- Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady mebla.
ZGŁOSZENIE, WERYFIKACJA REKLAMACJI
- W przypadku ujawnienia się wady mebla w okresie gwarancji Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od stwierdzenia wady zgłosić reklamację.
- Reklamację należy zgłosić Gwarantowi na adres: sarnowskimeble@gmail.com
- Zgłoszenie reklamacyjne winno zawierać szczegółowy opis wady mebla, zdjęcia: całego mebla, uszkodzenia oraz listu przewozowego.
- W celu weryfikacji zasadności zgłoszenia reklamacyjnego, Kupujący zobowiązany będzie, pod rygorem utraty praw z gwarancji, do wydania mebla Gwarantowi na czas do 14 dni roboczych. Gwarant nie ma obowiązku zapewnienia mebla zastępczego na czas niezbędny do weryfikacji zgłoszenia reklamacyjnego.
- W terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego Gwarant poinformuje Kupującego o uznaniu reklamacji za zasadną lub za niezasadną.
REALIZACJA REKLAMACJI
- Reklamacje uznane przez Gwaranta za zasadne realizowane będą w terminie 30 dni roboczych, po uprzednim powiadomieniu Kupującego.
- Gwarant zrealizuje reklamację w drodze nieodpłatnej naprawy lub wymiany mebla na nowy wolny od wad, jeśli naprawa okaże się niemożliwą do wykonania lub ekonomicznie niezasadną. O sposobie realizacji reklamacji decyduje Gwarant.
- W uzasadnionych przypadkach Gwarant zastrzega sobie prawo przedłużenia terminu realizacji reklamacji za wcześniejszym poinformowaniem Kupującego.
- Kupujący zobowiązany będzie, pod rygorem utraty praw z gwarancji, do wydania mebla Gwarantowi niezbędnego do wykonania naprawy. Mebel musi zostać dokładnie spakowany oraz wyniesiony przed lokal. Gwarant nie ma obowiązku zapewnienia mebla zastępczego na czas naprawy.
WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI GWARANTA
- Gwarant nie ponosi odpowiedzialności gwarancyjnej w przypadku wad powstałych w wyniku nieprawidłowego, niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania lub pielęgnacji mebla oraz w szczególności w przypadkach:
1.1. Zabrudzenia tkaniny, skóry naturalnej lub ekoskóry;
1.2. Wad powstałych w wyniku niewłaściwego przewożenia, przenoszenia lub zmontowania;
1.3. Wad spowodowanych przez zwierzęta lub powstałych w związku z posiadaniem zwierząt;
1.4. Zalania mebli wodą lub innymi cieczami;
1.5. Niewłaściwego wykonywania zabiegów czyszczenia i konserwacji pokryć tapicerowanych, podczas których została uszkodzona powierzchnia ochronna skóry, tkaniny lub ekoskóry;
1.6. Odbarwienia materiału obiciowego, które są jest efektem migracji barwników z odzieży będącej w kontakcie z tapicerką mebla;
1.7. Odkształcenia części lub całości wkładu piankowego powstałego w wyniku użytkowania mebla;
1.8. Naturalnego zmarszczenia tkanin powstałego w trakcie prawidłowego użytkowania a wynikające z właściwości tych tkanin oraz właściwości wkładu piankowego;
1.9. Wszelkiego rodzaju roztargania, zaciągnięcia, zadrapania tkaniny, ekoskóry bądź skóry naturalnej;
1.10. Mechacenia, kurczenia się, płowienia tkanin tapicerskich wynikających z techniki wykonania mebla oraz jego eksploatacji;
1.11. Występujących fałd w materiale obiciowym, jako cechy pożądanej i zamierzonej (zewnętrzne powłoki mebli wykonane z materiałów lub skór są luźne i miękkie, co jest spowodowane techniką wykonania mebli);
1.12. Wykazywania przez materiały pokryciowe cech typowych dla tkanin tapicerskich, takie jak: wrażliwość na dotyk, mienienie się tzn. zróżnicowanie połysku i odcienia uzależnione od kąta padania światła nawet w tej samej partii materiału, mikrofibrylizacja włókien (piling), elektryzowanie się tkanin;
1.13. Wystąpienia różnic w stopniu twardości pojedynczych elementów wyrobu tapicerskiego wynikających z ich zróżnicowanej wielkości lub zastosowanych rozwiązań technicznych;
1.14. Wystąpienia zmian zachodzących naturalnie podczas przeciętnej eksploatacji mebla, będących następstwem upływu czasu i używalności typu: rozciąganie, marszczenia, przecieranie na szwach i miejscach najintensywniej użytkowanych oraz nabłyszczania się skóry;
1.15. Wystąpienia różnic tkanin, ekoskór jeżeli pochodzą z różnych serii produkcyjnych producenta tkanin, a reklamacja dotyczy różnicy poszczególnych wyrobów nabytych w różnych okresach.
1.16. Głębokość, szerokość, wysokość oraz grubość poszczególnych elementów to wymiary, które określają zajmowaną przestrzeń oraz walory użytkowe. Meble tapicerowane zakładają margines tolerancji, dlatego podawane wymiary mogą różnić się +/- 2-3 cm.
1.17. Zgłoszenia dotyczące różnicy w wyglądzie towarów zamówionych z otrzymanymi, wynikające z różnicy w ustawieniu parametrów monitora/wyświetlacza Klienta, w szczególności różnicy w barwach i odcieniach tkanin, nie będą uwzględniane.
1.18. Zgłoszenia dotyczące usterek nieistotnych dla użytkowania mebli i niewidoczne po ich montażu, nie będą uwzględniane.
ZASADY UŻYTKOWANIA I KONSERWACJI MEBLI
- Meble powinny być użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem i zasadami ich użytkowania. Należy unikać siadania na podłokietnikach, stawania na siedziskach, oparciach lub pojedynczych listwach sprężynujących , nie skakać.
- Meble należy używać w pomieszczeniach suchych, zamkniętych i zabezpieczonych przed szkodliwymi warunkami atmosferycznymi oraz bezpośrednim i pośrednim działaniem promieni słonecznych. Typowe warunki klimatyczne używania mebli to: wilgotność względna powietrza od 30-70%, temperatura od 15° do 25°C.
- W wyrobach dwu-‐ lub więcej osobowych oraz zestawach należy równomiernie użytkować zestaw (nie tylko na jednym siedzisku) aby uniknąć różnic w wyglądzie całego zestawu w trakcie użytkowania.
- Nie odkurzać za pomocą odkurzacza.
ZWROT TOWARU
Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014, kupujący ma 14 dni od daty otrzymania towaru na przesłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, a jeśli sprzedający nie poinformował o prawie do odstąpienia — 12 miesięcy. Zwrot przedmiotu przez konsumenta powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od daty przesłania oświadczenia, podobnie jak zwrot środków przez Sprzedającego. Sprzedający może jednak wstrzymać się z odesłaniem środków do czasu otrzymania przedmiotu. Umowa jest uważana za niezawartą, a konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Adres do zwrotu:
SARNOWSCY MEBLE SPÓŁKA CYWILNA
CHRÓŚCIN 36
98-430 BOLESŁAWIEC
Koszty zwrotu pokrywa Kupujący.